divendres, 2 de desembre del 2022

L'oca sentinella

 





Un grup d’oques que sempre viatjava en grup, tenia una eficaç forma de protegir-se dels seus depredadors: la més petita però també la més viva d’elles s’encarregava de vigilar les seves companyes mentre dormien. Davant de qualsevol moviment estrany avisava a la resta. D’aquesta manera, sabien quan estaven en perill i podien alçar el vol per canviar de lloc.

Però uns caçadors, que les havien estat observant durant un temps, van trobar la manera de desacreditar l’oca sentinella. Una nit, varen anar fins el lloc on descansava la bandada d’oques. Totes dormien menys la sentinella que sempre estava alerta.

Els caçadors varen encendre unes torxes i l’oca va cridar ben fort quan va veure les llums. Però ells es van espavilar a apagar-les ràpidament i, un cop les altres oques es varen despertar, no van veure res i no varen trigar gaire a tornar a dormir.

Una estona després, els caçadors van tornar a encendre les torxes. L’oca sentinella va tornar a cridar de nou, però una altra cop quan les oques es varen despertar no van veure res estrany, doncs els caçadors havien tornat a apagar les torxes. Molt enfadades per la segona falsa alarma de la seva companya, varen tornar a dormir.

Per tercera vegada, els caçadors van repetir la mateixa operació. Les oques enfadades amb la sentinella, la varen  picotejar sense pietat. Així, que un xic després, quan els homes  van tornar a encendre les torxes, l’oca sentinella no va dir res, per por a que la tornessin a picotejar les seves companyes. Els caçadors varen aprofitar l’ocasió per acostar-se i agafar vàries oques.

Moralina:

No hi ha pitjor enemic per un equip, que l’enfrontament, la desconfiança i la divisió dins de l’equip.


Faula Xinesa



2 comentaris:

  1. Em recorda, en certa manera, a un conte que la meva mare m'explicava quan era petita que es diu "El pastor mentider", conegut també com a "Que ve el llop" o "Joan i el llop".
    Déu n'hi do la perícia dels caçadors i mira que els animals se les empesquen per a no coincidir amb l'home, però en aquest cas, varen ser més llestos que les oques. Pobretes...
    Moltes gràcies Marta. Una altra preciosa història!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Que curiós la meva filla també m'ha comentat que aquesta faula li recorda el conte del pastoret mentider, quina casualitat!
      Quan jo la vaig llegir per primera vegada no em va recordar a cap faula coneguda.
      Pobres animalons! Els homes se les saben totes!
      Bon cap de setmana i una forta abraçada.

      Elimina