divendres, 7 de novembre del 2014

FAULA DEL COLIBRÍ



Aquell dia hi va haver un gran incendi a la selva; tots els animals fugien aterrits. Enmig de la confusió, un petit colibrí va començar a volar en direcció contrària a tots els altres. Els lleons, les girafes, els elefants... Tots miraven al colibrí astorats, pensant què dimonis feia anant cap al foc.

 Fins que un dels animals va preguntar:
—A on vas? Estàs boig? Hem de fugir del foc.

El colibrí va contestar:
—Enmig de la selva hi ha un llac, recullo una mica d’aigua amb el meu bec i ajudo a apagar   l’ incendi.

Molt sorprès l’altre animal només va poder dir:
—Estàs boig, no servirà per res. Tu sol no podràs apagar el foc.

 I el colibrí molt segur d’ell mateix, va respondre:
—És possible, però jo estic complint amb la meva part.


Wangari Maathai (Kenya 1940-2011 Nairobi), biòloga i ecologista, ens explica aquesta faula per invitar-nos a l’acció.

En el video ens diu aquestes paraules:

“Pot ser que jo em senti insignificant, però sé, que no vull ser com els animals, observant la destrucció del planeta. Seré un colibrí i faré el millor que pugui."

Aquesta filosofia de vida la va portar a crear el moviment “ The Green Belt”. Moviment ecologista, Cinturó Verd. La seva tasca la va portar a plantar 40  milions d’arbres, per tal d’evitar l’erosió i per millorar la qualitat de vida de les dones que el portaven a terme.

Premi Nobel de la Pau el 2004 per “les seves contribucions al desenvolupament sostenible, a la democràcia i  la pau".

Una de les seves frases celebres : “La pau a la terra depèn de la nostra capacitat per assegurar el medi ambient... La degradació ambiental i la pobresa van juntes”.



                                                



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada