dijous, 12 de novembre del 2015

EL CÉRVOL, LA FONT I EL LLEÓ




Il.lustració: Milo Winter





Marejat per la set, un cérvol va arribar a una font. Després de beure, va observar el seu reflex  a l’aigua. Va quedar encisat observant la seva bonica cornamenta i es sentia molt orgullós, però no estava  content  amb les seves potes primes i dèbils. Mentre li passaven aquests pensaments pel cap, aparegué un lleó que  va començar a perseguir-lo. Ell es va posar a córrer i el va guanyar per una gran distància, perquè la força dels cérvols està en les seves potes i la del lleó en el seu cor.

Mentre corrien pel camp, el cérvol va mantenir la distància que el salvava; però al endinsar-se al  bosc  les seves banyes es varen embolicar a les branques d’un arbre i no poguent escapar, va ser atrapat pel lleó. Quan estava a punt de morir, va exclamar :

-Desgraciat! Les meves potes, que pensava que em trairien, són les que m’han salvat, i les meves banyes, en les que posava tota la meva confiança, son les que m’han traït.


Moralina:

Moltes vegades, les persones que creiem més indiferents, són les que ens donen un cop de mà en els moments difícils, mentre que les que ens alabaven, ni tan sols se'ns acosten.

Autor: Isop

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada