divendres, 21 d’octubre del 2022

El rei i la pesta

 



Un rei àrab travessava el desert quan de sobte es va trobar amb la pesta. El rei es estranyar de trobar-la en aquell lloc:

—Atura’t pesta! On vas amb tanta pressa?


—Vaig a Bagdad —va respondre llavors ella—. Penso emportar-me cinc mil vides amb la meva dalla.


Uns dies després, el rei va a tornar a trobar-se en el desert amb la pesta, que tornava de la ciutat. El rei estava molt enfadat i li va dir a la pesta:


—Em vares mentir! Vares dir que t’emportaries cinc mil persones i varen morir cinquanta mil!


—Jo no et vaig mentir —va dir llavors la pesta—. Jo em vaig emportar cinc mil vides… però va ser la por la que va matar a totes les altres.

 

Moralina:

La por pot ser més destructiva, fins i tot, que la causa que ens espanta.


Faula Àrab



2 comentaris:

  1. Caram... Fa rumiar questa faula... Bon cap de setmana Marta!

    ResponElimina
  2. Doncs la veritat és que sí que fa reflexionar...
    Bon cap de setmana Maria!

    ResponElimina